مکاتبات اداری - 11 نکته مهم و کلی در نوشتن متن نامه

مکاتبات اداری - 11 نکته مهم و کلی در نوشتن متن نامه
در مکاتبات اداری مهمترین بخش نامه، متن یا بدنه آن است که باید با اصول صحیح نوشته شود تا موثر واقع شود.
ادامه مطلب

مکاتبات اداری _ چطور "گذار" و "گزار" ما را به اشتباه می اندازند

مکاتبات اداری _ چطور "گذار" و "گزار" ما را به اشتباه می اندازند
  مکاتبات اداری گذار از ریشه گذاشتن  معانی گذاشتن: نهادن، قراردادن، عبور دادن، گذرانیدن، سپری کردن، عبور کردن، اجازه دادن، مهلت دادن، واگذاشتن، تسلیم کردن، وضع کردن، تاسیس کردن، به جا گذاشتن نتیجه : این فعل به معنی قرار دادن و وضع کردن چیزی است. مثل گذاشتن کتاب در قفسه یا گذاشتن پول در جیب و ... مثال: قانون‌گذار، بنیان‌گذار، نام‌گذاری و ... گزار از ریشه گزاردن  معانی گزاردن: ادا …
ادامه مطلب

مکاتبات اداری I مدیر بنویسیم یا مدیریت ؟

مکاتبات اداری I مدیر بنویسیم یا مدیریت ؟
در تهیه نامه اداری، ندانسته مرتکب اشتباهاتی فاحش می شویم که موید بیسوادی ما در اصول نامه نگاری میباشد.
ادامه مطلب

مکاتبات اداری - کاربرد لغات پیرو، بازگشت و عطف

مکاتبات اداری - کاربرد لغات پیرو، بازگشت و عطف
مکاتبات اداری  نامه اداری که نوشته میشود از حالتهای زیر خارج نیست: موضوع نامه شما برای اولین بار مطرح میشود، یعنی هیچ سابقه ای ندارد. مثل اینکه میخواهید نامه ای در مورد بروز  یک مشکل جدید یا ارائه یک پیشنهاد و ... به مدیرتان بدهید. مثال: با توجه به کاهش کیفیت آب آشامیدنی طی روزهای اخیر، پیشنهاد میشود نسبت به خرید یک دستگاه تصفیه آب اقدام کنیم موضوع نامه دارای سابقه …
ادامه مطلب

B
L
O
​​​​​​​G