نقل و انتقال خودرو _ مدارک لازم جهت نقل و انتقال خودرو
لینک خبر: https://nobat.epolice.ir/
مدارک لازم جهت نقل و انتقال خودرو |
قبل از رزرو نوبت از تکميل بودن مدارک مورد نياز خصوصاً مدرک احراز محل سکونت اطمينان حاصل نماييد
1. حضور خريدار و فروشنده يا نماينده قانوني آن ها (وکيل) به همراه وسيله نقليه
2. مدارک لازم که فروشنده باید هنگام نقل و انتقال خودرو ارائه دهد، به شرح زیر می باشد :
- اصل شناسنامه و کارت ملي
- اصل سند مالکيت و کارت شناسايي وسيله نقلي
تذکر: در صورت مفقود شدن سند مالکيت درج يک نوبت آگهي در روزنامه هاي کثير النتشار مبني بر مفقوديت سند و سپري شدن 10 روز از تاريخ درج آگهی
- گواهي مفاصا حساب تخلفات رانندگي وسيله نقليه
- بيمه شخص ثالث
- معاينه فني معتبر (خودروهايي که 4 سال از سال ساخت آن ها سپري شده باشد)
3. مدارک لازم که خریدار باید هنگام نقل و انتقال خودرو ارائه دهد، به شرح زیر هستند:
- اصل شناسنامه و کارت ملي
- مدرک احراز محل سکونت خريدار شامل: سند مالکيت يا اجاره نامه معتبر بنام خريدار، همسر ، پدر يا مادر و...
تذکر: در صورت عدم احراز محل سکونت خريدار، ارائه مدرک تکميلي شامل : دفترچه تأمين اجتماعي،معرفي نامه از کارگزيني محل خدمت با درج آدرس منزل براي کارکنان دولتي، معرفي نامه از آموزش و پرورش منطقه محل سکونت فرزندان با درج آدرس منزل
انجام کارهای اداری در تهران : سریعتر، کارآمدتر و ارزان تر. با ما تماس بگیرید. |
بد نیست بدانید |
همانطور که می دانید نقل و انتقال خودرو مشمول هزینههایی است که تعدادی از آنها برعهده خریدار و تعدادی دیگر بر عهده فروشنده است.
الف ) هزینههای بر عهده فروشنده:
از جمله هزینههایی که بر عهده فروشنده است، میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
- تسویه خلافی خودرو
- پرداخت مالیات نقل و انتقال
- تسویه عوارض آزادراهی
- تسویه عوارض شهرداری خودرو
- پرداخت طرح ترافیک
ب ) هزینههای بر عهده خریدار:
هزینههای مربوط به مرکز تعویض پلاک بر عهده خریدار است و معمولا هزینههای دفترخانه نیز بهصورت نصف نصف میان خریدار و فروشنده تقسیم خواهد شد. در نظر داشته باشید این مورد آخر کاملا توافقی است که بین خریدار و فروشنده ماشین شکل میگیرد.
انجام کارهای اداری در تهران : سریعتر، کارآمدتر و ارزان تر. با ما تماس بگیرید. |